23

Kaksi uutta hausilaista: Leena Kononen ja Tuuli Kurkipää

posted on


Elokuun alkajaisiksi olemme saaneet toivottaa joukkoomme kaksi uutta työntekijää: kehittämispäällikkö Leena Konosen, joka tuli meille Tullista tehtäväkiertoon 1,5 vuodeksi ja oppimisympäristöasiantuntija Tuuli Kurkipään, joka tuli HAUSin eOppiva-tiimiin Tampereen kaupungilta.
 

Leena Kononen – valtionhallinnon tietojohtamista kehittämässä

Leena on koulutukseltaan FM PD ja hän on jatkokouluttautunut Aalto-yliopistossa tietojohtamiseen. Leenan vahvinta osaamista on asiakaspalveluiden kehittäminen ja häntä kiinnostaa tieto, tiedon hallintaan liittyvät asiat ja tiedon saaminen hyötykäyttöön uusien palveluiden rakentamiseksi ja päätöksenteon pohjaksi.

HAUS vastaa valtionhallinnon tietojohtamisen kehittämisen edellyttämästä osaamis- ja johtamiskyvykkyyden lisäämisestä virastoissa ja meillä Leena tuleekin henkilökiertonsa ajan työskentelemään nimenomaan tietojohtamisen parissa. Leena tekee myös myös valtiovarainministeriön Tietokiri-hanketta, jota koordinoidaan Valtiokonttorista. Leenan vastuulla on Tietokirissä tiedolla johtamisen kulttuurin vahvistamiseen liittyviä tehtäviä, koulutuspaketteja eOppivaan sekä muita valmennustehtäviä.

Kysyttäessä millä mielellä Leena on aloitellut työtään hausilaisten joukossa hän kertoo, että hän on innostunut päästessään tekemään työtä, joka on arvokasta ja jonka vaikutukset hän näkee koko Suomen tulevaisuuden näkökulmasta oleellisen merkittäväksi.

“Luotettava ja laadukas tieto on voimavara ja öljy, joka yhteiskunnan rattaissa liikkuu. Lähden tietojohtamisen asiantuntijoiden myötävaikutuksella viemään asioita eteenpäin.”

Leena on aktiivinen osallistuja ja oman alansa vaikuttaja ja hän on työskennellyt useamman lehden toimituskunnassa ideoimassa tietosisältöjä ja hankkimassa kirjoittajia. Leena itse on kirjoittanut noin 70 artikkelia. Yksityiselämässä Leena on innokas tanssija, monen lajin harrastaja ja viihtyy vapaa-ajallaan hyvin myös mökillä.

leena_kononen


Tuuli Kurkipää – eOppivan Moodle-jumalatar

Tuuli on ennen HAUSia ollut pitkään töissä Tampereen kaupungilla toisen asteen koulutuksessa kehittämistehtävissä. Hän on ollut laajasti mukana digioppimisen, sähköisten palvelujen ja henkilöstön osaamisen kehittämisessä, strategisessa suunnittelussa, digihankkeissa projektipäällikkönä ja yhteistyöverkostojen koordinaattorina. Aiempi tiimi ja työtehtävät olivat todella innostavia ja mielenkiintoisia, mutta eOppivassa Tuulia houkutteli hienot tavoitteet, yhteiskehittäminen, design-ajattelu ja muu tekemisen meininki.

Tuuli on leikkimielisesti esitelty Moodle-jumalattarena, jota on varmasti jo monessa organisaatiossa odotettukin teknisistä kysymyksistä ja niiden määrästä päätellen.

Tuuli on tullut eOppiva-tiimin jakamaan ja kehittämään osaamistaan digioppimisen ja oppimisympäristöjen asiantuntijana. Hän osallistuu eOppivan verkkokoulutusten suunnitteluun, kehittää Moodlea ja sen hyödyntämistä sekä antaa pedagogista ja teknistä tukea koulutusten suunnittelijoille ja toteuttajille. Moodle-kysymyksissä saa siis mielellään kääntyä Tuulin puoleen.

Tuuli on ollut HAUSissa vasta pari viikkoa, mutta tähänastisen perusteella fiilikset uudesta työstä, tiimistä ja HAUSista ovat erittäin hyvät:

“Osaamisen kehittämisen tavoitteet ja menetelmät kuulostavat tutuilta ja olen innoissani mukana kehittämässä digityötä ja yhteistä oppimista asiakkaiden kanssa.”

Flamencon compás taipuu myös eOppivaan ja verkko-oppimiseen

Oikeassa elämässä Tuuli on flamencotanssija ja äiti.

Hän on harrastanut flamencoa yli 20 vuotta tanssijana, laulajana, kokijana, opettajana ja mahdollistajana mm. yhdistystoiminnassa ja festivaalijärjestäjänä. Flamencon perusta on compás, muusikoiden ja tanssijoiden yhteinen rytmi. Syke, jota kaikki seuraavat ja jonka päälle musiikki ja liike rakentuvat.

“Yhteistyö toimii, kun kaikki tietävät missä mennään compáksen kierrossa. Samanlainen yhteinen ”kompastelu” on mielessäni, kun osallistun eOppivan tuotantoprosessiin ja sukellan scrumin rytmiin.”

tuuli_kurkipaa

| Categories: HAUS, Asiantuntija | Tags: | View Count: (242) | Return

Post a Comment